Hi
is there a way to get version 0.594 of this mod? I need it to join the kirara server.
Thank you
Palstek
Hi
is there a way to get version 0.594 of this mod? I need it to join the kirara server.
Thank you
Palstek
Hi
I was playing on Kirara 3 quite some time ago and would like to join the new server to play MC again.
Please whitelist me
I also have a slight problem with installing the mods: I can't find a download for the "IHL Tools & Machines" mod since the author removed the 0.594 version from the downloads.
Palstek
another beta-build would be nice the miner and armor bug are really annoying, the people on my server are bugging me all the time to fix it
Quoted from "palstek"
@Greg: I can't build normal drills anymore.. I upgraded to 2.52c and since then I cant build them anymore (also deactivated the titanium and jackhammer in the config).
You used Steel instead of refined Iron?
Nope, I didnt Let me guess: I need your furnace to make steel? O_O
@Greg: I can't build normal drills anymore.. I upgraded to 2.52c and since then I cant build them anymore (also deactivated the titanium and jackhammer in the config).
@Greg: You wrote something about an Industrial Macerator, is this a new machine or was it a typo and you meant the centrifuge?
Pal
What is the actual Version of your Addon Greg?
Could you write that number in your first post when updating?
Thx.
Pal
Quoted from "palstek"
Hi Greg, did you change any object IDs? I upgraded my server and now may of your cell-types are gone or exchanged by IC2-credits... O_O
Like i mentioned EVERYWHERE, i changed some Items. The first 32 Items and a few others were compressed to 4 ItemID's with Damagevalue. This doesnt only save ItemID's. It also saves me tons of Time when adding "stupid" Items.
Sry that I didnt read all the 65 pages Also I upgraded from 1.32 to 2.00c... btw: I encountered some strange behaviour of dusts (dont know if this is intended). When I put sapphire-dust and ender-dust together (e.g. puttung ender-dust on sapphire-dust) they both stack together as one dust.
Hi Greg, did you change any object IDs? I upgraded my server and now may of your cell-types are gone or exchanged by IC2-credits... O_O
Display MoreQuoted from "palstek"
@GregoriousT: What do you think about adding a generator using Buildcraft-Liquids directly (and fuelcans for those who dont use buildcraft)? Maybe some kind of Generator-Komplex (of multiple blocks) which needs, besides Fuel, additional Stuff to run... it is hard to describe the idea in english, so I write it in german (I'll add an english translation later, if required)
Die Grundidee ist, dass das Ganze aus mehreren (konfigurierbaren) Teilen bestehen soll. Das Grundgerüst könnten 3 Blöcke sein: 1.) Ein Motor, der mit den fossilen Brennstoffen läuft. 2.) Ein Getriebe zur Übertragung der Kraft und 3.) Ein Generator, der mit der Rotationsenergie aus dem Motor Strom erzeugt.
Der Getriebeblock könnte in einer kleinen GUI mit verschiedenen Getriebetypen unterschiedlicher Qualität ausgestattet werden, mit unterschiedlichem Energieverlust beim Übertagen der Energie zum Generator (bessere können sehr teuer sein).. oder es vielleicht auch ermöglichen mehrere Generatoren an einen Motor zu hängen.
Die Motoren könnten mit unterschiedlichen Komponenten ausgestattet werden (z.b. Motorblock, Welle, Kolben) die ebenfalls unterschiedliche Qualitätsstufen haben könnten. Es sollte dann natürlich auch Limits geben, was ein Getriebe und ein Generator an Energie aufnehmen kann, sodass zu Gute Komponenten im Motor zum Ausfall anderer Teile führen können. So könnte man entweder einen guten Generator an einen guten Motor hängt (mit einem guten Getriebe) oder mehrere nicht ganz so gute Generatoren über ein Getriebe betreibt, dass an mehrere die Energie übertragen kann.
Der Generator selber könnte ebenfalls verschiedene Komponenten in verschiedenen Qualitätsstufen haben (über eine GUI austauschbar). Z.B. Spulen verschiedener Qualitäten und Materialien.
Das Ganze ist als Modulares System gedacht, mit dem man größere Generatorkomplexe aufbauen könnte. Da das Ganze aber auch sehr Materialaufwändig wäre (Blöcke + Module) müsste der Energieoutput (bei den hochwertigen Modulen) entsprechend hoch sein. Ich würde das Ganze unter Tier II bis IV Energie einordnen, je nach Aufbau und verwendeter Komponenten.
Hope you like the idea Greg
Pal
Try Railcrafts new Steamboilers (And add Steamturbines to it). They are awesome superefficient Generators.
I already took a look at them but I'd prefer my idea The problem with the Steam-Turbines is that you burn Iron for EU, my Idea would require huge amounts of stuff but only once (and I like heavy machinery using fuel )
@GregoriousT: What do you think about adding a generator using Buildcraft-Liquids directly (and fuelcans for those who dont use buildcraft)? Maybe some kind of Generator-Komplex (of multiple blocks) which needs, besides Fuel, additional Stuff to run... it is hard to describe the idea in english, so I write it in german (I'll add an english translation later, if required)
Die Grundidee ist, dass das Ganze aus mehreren (konfigurierbaren) Teilen bestehen soll. Das Grundgerüst könnten 3 Blöcke sein: 1.) Ein Motor, der mit den fossilen Brennstoffen läuft. 2.) Ein Getriebe zur Übertragung der Kraft und 3.) Ein Generator, der mit der Rotationsenergie aus dem Motor Strom erzeugt.
Der Getriebeblock könnte in einer kleinen GUI mit verschiedenen Getriebetypen unterschiedlicher Qualität ausgestattet werden, mit unterschiedlichem Energieverlust beim Übertagen der Energie zum Generator (bessere können sehr teuer sein).. oder es vielleicht auch ermöglichen mehrere Generatoren an einen Motor zu hängen.
Die Motoren könnten mit unterschiedlichen Komponenten ausgestattet werden (z.b. Motorblock, Welle, Kolben) die ebenfalls unterschiedliche Qualitätsstufen haben könnten. Es sollte dann natürlich auch Limits geben, was ein Getriebe und ein Generator an Energie aufnehmen kann, sodass zu Gute Komponenten im Motor zum Ausfall anderer Teile führen können. So könnte man entweder einen guten Generator an einen guten Motor hängt (mit einem guten Getriebe) oder mehrere nicht ganz so gute Generatoren über ein Getriebe betreibt, dass an mehrere die Energie übertragen kann.
Der Generator selber könnte ebenfalls verschiedene Komponenten in verschiedenen Qualitätsstufen haben (über eine GUI austauschbar). Z.B. Spulen verschiedener Qualitäten und Materialien.
Das Ganze ist als Modulares System gedacht, mit dem man größere Generatorkomplexe aufbauen könnte. Da das Ganze aber auch sehr Materialaufwändig wäre (Blöcke + Module) müsste der Energieoutput (bei den hochwertigen Modulen) entsprechend hoch sein. Ich würde das Ganze unter Tier II bis IV Energie einordnen, je nach Aufbau und verwendeter Komponenten.
Hope you like the idea Greg
Pal
What about adding a generator, which runs on BC-Fuels? I miss the one from the other crossover mod... but I prefer the engines from yours
kk, will do that (too lazy to build a compcube yet).
What are the Wolfram-Cells for? I have plenty of them now, but didnt find any uses for them yet.
thx greg
keep up the good work.
What are the IDs of the addon-ores, I want to add them to the recoginition-list of the miner, if necessary.
A small question: Do I have to add rubys and sapphires (and bauxite ore) to the miner-list? If I have to, what are the values I have to add?
Thx
Btw: Great mod, much faster and more stable then vanilla-ic2 (and even faster developing ;D )
Why does he have to? Why can't you?
Because I'm just starting to test his addon: Not much information yet
You really need to create an own Wiki für this addon (or at least a big tutorial with all the recipes and uses of your machines)
btw: great work
Pal
Finally some fixes. A lot of and for you RawCode
(Too bad these fixes have to be done by a normal member of this community)